Dešavanja u Abraševiću

11. 3. 2011. | posted in |


Audio performans: Šifre zvučnih gradova

U subotu 12.03.2011. godine, u 20:30 sati u sali OKC-a Abrašević, biti će održan audio performans pod nazivom “Šifre zvučnih gradova”, u izvedbi elektroakustičnog kvarteta Azot iz Zagreba.



Azot je elektroakustični kvartet iz Zagreba koji izvodi eksperimentalnu, improviziranu glazbu upotrebljavajući različita porijekla instrumenata, slobodno ih kombinirajući. Raspon izražavanja je velik i nije isključujući; od kontroliranog minimalnog zvuka (onkyo), do prostorno kontinuiranog  dronea uz elemente buke.
Osim niza koncerata u sklopu festivala Žedno uho i programa Explicit music gdje su podijelili pozornicu s umjetnicima poput Tetsuo Furudatea, No Neck Blues Banda, Jgrzinicha ili Kontakt der Junglinge, te nastupa u Zadru i Osijeku, članovi Azota su i osnivači jedinog zagrebačkog festivala drone, minimalističke i elektronske glazbe - Sine Linea. Od posljednjih nastupa izdvajaju se koncert u Grazu s obradom Rozart-mixa Johna Cagea, sudjelovanje u performanceima u organizaciji Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb - inspiranim radovima Vjenceslava Richtera i Ivana Picelja, članova grupe Exat 51 (Richter, Unutar strukture) te nastup na izložbi 26 miliona minuta kasnije – Nove tendencije u Mariboru.
Ciklus zvučnog istraživanja tekstova Bogdana Bogdanovića započet je dramsko-glazbenim performanceom Knjiga snova ukletog neimara uz suradnju glumaca Vilima Matule  i Zorana Josića .

Audio performans: ŠIFRE ZVUČNIH GRADOVA
Za filozofa urbanizma Bogdana Bogdanovića grad je svijest simbola. Grad se mora čitati da bi bio grad, a građanin je onaj koji se u njemu zrcali. Ako se nema što pročitati grad je u opasnosti da izgubi kontinuitet memorije.
Urbanističke mitologeme nude mogućnosti za čitanje. Mnoge od njih neposredno su vidljive, ali postoje i one koje su drukčije prisutne. Zvuk je u gradovima prisutan i kao prolazni ali i kao konstituitivni element.
Postoje li unutar fizičkih gradova i gradovi od zvukova koji se neprestano mijenjaju unutar jednog zvuka? Na tim mjestima promjene, ostaju crteži, zvučne šifre - one su vrata za ulazak u ove nevidljive gradove.
Za Bogdanovića je Mostar bio grad u kojem «graditelj gradi s obzirom». Sve te urbanističke mitologeme doista su ostale s one strane uobičajene stvarnosti, dok na njima leže slojevi nove ispražnjenosti. A onaj srušeni Mostar, grad Bogdana Bogdanovića i njegovih prijatelja, unutar memorije sada je sasvim sigurno i grad od zvuka. Moguće je da je zvuk jedini taktilni način za sjećanje.
Bogdanović je u školi «Mistriji pod orahom» nalagao svojim učenicima da improviziraju. I Na redovnim je predavanjima ponekad tražio od studenata da za minut i po nacrtaju grad. Tako su nastajale nemoguće, ne-vid konstrukcije.
Azot će u performanceu, primjenjujući Protomajstorove upute, improviziranim akuzmatičkim muzičkim pristupom u prostoru ostaviti šifre svog grada od zvuka.
Sve projektne aktivnosti su podržane putem MDG-F programa Kultura za razvoj.
sutra.ba