Suma sumarum - prvih deset dana bloga...

18. 1. 2011. | posted in |





Evo prođe prvih deset dana blogovanja. Blog polako zadobija svoju formu, mada je to još uvijek konfuzno i "u letu". Pojavljuju se, shodno interesovanjima, nove rubrike (to je ono desno, gdje piše "rubrike "sortirani članci). Rubrike su upravo tu da raji olakšaju "kretanje" kroz blog, pa preporučujem da obratite pažnju na njih, ko će gonjati tekstove po blogu :) Evo, da se malo pozabavimo kratkim opisom rubrika:
U rubrici "Filmovi" biće recenzije filmova, preporuke i "nepreporuke" :). Trenutno malo zapostavljena rubrika, no obećavamo da ćemo je aktivirati u sledećih par dana. Većina će biti sa linkovima za livestream tj gledanje preko neta ili sa linkovima za download.


Rubrika "Fotografija" je među pet najgledanijih na blogu, što nije ni čudno. Budući da je i meni i mojoj ženi (u mene mi žena, što bi se reklo, :) ) fotografija jedan od hobija, a usput se i njen djever tj. moj mlađi brat ozbiljnije bavi time. Tako da, predviđam, to će ostati jedna od najgledanijih rubrika, jer će s vremena na vrijeme biti popunjavana kvalitetnim sadržajem.


Što se tiče rubrike "Knjige za download", mislim da je nepravedno zapostavljena, jer smo se vodili idejom da mnoga naša raja širom svijeta nisu u mogućnosti nabaviti neke knjige, koje se  Boga mi i ovde na Balkanu teže nalaze, pa smo pretpostavljali da će ljudima biti zanimljive. S druge strane, ipak smo uzeli  u obzir urođeni animozitet većine prema čitanju preko kompjutera. I ja sam bio jedan od takvih ali nevolja natjerala :) . Elem, kako pratim dobar broj edicija stripova i grafičkih novela u nastavcima, u jednom momentu prije par godina sam morao da progutam sopstveni ponos i da počnem da skidam nastavke preko interneta, jer je em bilo nemoguće naći neka izdanja na Balkanu, em je to prilično "skup sport". Tako da mi je internet pomogao da ostanem u  toku s nekim mojim omiljenim izdanjima, a uz to i da prištedim solidne količine para. Uz stripove su neizostavne došle i knjige, tako da sam preko kompa npr završio kompletan opus Roberta Džordana "Wheel of time" jer nigdje na balkanu nisam našao poslednjih par dijelova čak ni na engleskom (a ima 11 knjiga, plus sequels od drugih autora koji su knjigu nastavili nakon Džordanove smrti).
Stoga, bacite nekad pogled na ovu rubriku. Naglasak neće biti na ličnim afinitetima, nego na knjigama koje su nam više manje svima bliske i zanimljive, poput stihova Šantića ili Mike Antića, monografija bendova poput Indexa ili Bijelog Dugmeta, aforizama duška Radovića ili istorije Hercegovine, kroz pera eminentnih pisaca.


Rubrika "Koncerti za download" je više za muzičke sladokusce. Ja sam pun tih stvari, koncerata i dokumentaraca, ali ću pažljivo dozirati ili objavljivati po zahtjevu. Kakav god da imate zahtjev, pošaljite na mejl. Planiram da u sledećim člancima ove rubrike stavim fantastični koncert Guns 'n' Roses iz Ritza, dokumentarac o Joe Strummeru iz The Clash, koncert Amy Winehouse, neke raritetnije jazz live snimke, itd itd. Uglavnom, biće šareno.


Rubrike "mužev hit dana" , "ženin hit dana"  i "Radović i Radovićka naprdivaju" mogu se generalno podvesti pod "Svaštaraš" . To je više neka naša interna ekstrovertna korespondencija, mada tu i tamo zaluta i neka priča. Rubrike ni za kaoga i za svakoga :)


Možda najambicioznija rubrika je "Naša mala raja". Poznavajući naš mentalitet, predivđam da je unaprijed osuđena na propast :) mada je generalno divna ideja - postavljati na jednom mjestu sve linkove naše male raje, vaše djece, malih mostaraca i mostarki koje se, eto, silom prilika, nisu rodili/e u našem gradu, ali im kroz vene teče ljubav prema njemu, usađena od roditelja. Snimci mogu biti i sa mobilnim telefonom, jednostavno kad god snimite neki simpatičan video sa vašom djecom, pošaljite ga na montozza@gmail.com pa ćemo ga okačiti u tu rubriku. ne budite sebični, dajte i nama da uživamo u simpatičnim snimcima vaše dječurlije :)


"Naše priče" su za sad najčitanija rubrika, što mi je iznimno drago. Ne mogu opisati koliko sma sretan što je baš ova dama postala moja žena:) Jednostavno, kod svakog umjetnika je sujeta izražena više nego kod ljudi ostalih profesija i afiniteta, evo ja makar to javno za sebe priznajem :). Tako da me, u pozitivnom smislu (ne kao nezrelo natjecanje), Monijini tekstovi guraju da i ja dam sve od sebe da joj svojim stilom pariram. Koliko vidim, već je zadobila vjerne čitaoce, budući da su njene priče ubjedljivo najčitanije od svega na blogu. Kad se već malo bavimo brojkama, recimo samo da je  Monijina priča "Da, ekstravagantna sam" na prvom mjestu najčitanijih članaka na blogu, a u stopu je prati  takođe njena priča "Sanjaj mene večeras".  Zatim ide Tozzin "Rođendan" , pa priča o Veležu pa onda monijina "Ljubav je...". Iskreno, mislim da je malo zapostavljena jedna od mojih ličnih favorita, Monijina priča "Obituary to my ego" pa vam evo ovom prilikom skrećem pažnji na nju, samo kliknite na naslov priče.


Što se tiče rubrike "Naši heroji", ona je malo od starta konfuzno zamišljena. Tu su planirane dvije sasvim različite stvari - priče o poznatim ličnostima koje Monija i ja jako cijenimo...od već objavljenog Leonarda Cohena, preko Johna Lydona, Billie Holiday, Salvadora Dalija, Renea Magrittea, Tiziano Di Sclavia, JJ Abramsa do Oshoa, Krishnamurtia, Nichea, Amin Maaloufa, Orhana Pamuka  i uopšte svih naših "heroja" u bilo kom smislu. Druga podrubrika, koja će vjerovatno prerasti u zasebnu rubriku bi se mogla nazvati "veliki mali ljudi" ili možda "junaci mog komšiluka". Osim pokojnog oca, koji mi je uvijek zvijezda vodilja u životu, ja bih pisao o svom pradedi i o svom dedi a neizostavno o rahmetli Mehi Mrkonjiću, nekadašnjem Veležovom domaru.  Sigurno ej da će jedan članak biti i o Tiboru Vrančiću, velikom mostarskom entuzijasti. Ko još nije nabavio njegovu knjigu "Mostar, krhotine prošlosti", preporučujem mu je od srca. Ukoliko neko ne poznaje Tibora a želi knjigu, može ga kontaktirati na neki od ovih mejlova tbvrancic@gmail.com ili tibor.vrancic@optinet.hr . Eto malo besplatne reklame :) vjerujte na riječ, knjiga je pravi dragulj.


O rubrici "Nostalgija" ne treba puno trošiti riječi. Vremena je nažalost malo da se svaka rubrika isprati na pravi način sa velikim brojem tekstova, no ipak mi, uvjeravam vas - u podsjetniku stoji napomena za ovu rubriku. Planiram da prekopiram neke tekstove od meni dragih ljudi poput Edine Puzić, Branka Šulente i Denija Behrama u ovu rubriku, a dakako i od drugih. biće tu i nekih istorijskih zapisa o mostaru i drugih vrijednih dokumenata prošlosti.


Rubriku "Omiljena poezija" je Monija započela Šantićevim stihovima, pa je sad problem - šta staviti iza tog velikana a da bude približno dobro :). I za ovu rubriku planiram neke sledeće članke, prvi će vjerovatno biti Disov, pošto njega obožavam.


O  rubrici "Naš porodični album" ime govori dovoljno samo za sebe :)


Rubrika "Razmišljanja" se većinom bavi razmišljanjima naših heroja. Ponajčešće tu Monija ostavlja Oshoove citate koji su divni. Od srca preporučujem.


Rubrika Recepti neće biti toliko frekventna. Bilo bi štetno po blog rasplinjavati ga kratkim receptima. Neki orijentacioni plan je da se postavi 5 do 10 recepata u istom članku, jednom sedmično, radi lakšeg snalaženja, s tim što će na početku svakog članka pisati imena jela za koja se recepti nalaze u tom članku, radi lakšeg snalaženja.


A rubrika "Tozzina poezija - poTOeZZijA" tek treba da eksplodira, što naravno najviše zavisi od slobodnog vremena. Pošto sam se ovih dana nakon dužeg vremena, reaktivirao u snimanju novih pjesama, ti tekstovi a i stariji, će biti postavljeni ovde u ovoj rubrici.  Vremenom će se vjerovatno javiti potreba za novom rubrikom "Tozzin youtube kanal" kad se snimi i okači dovoljno pjesama, ali o tom potom.


O rubrici Trinity of mind, body and soul (spiritualne priče) ime takođe dovoljno govori samo za sebe. U neku ruku bismo ovu rubriku mogli nazvati podrubrikom gorespomenute rubrike "Razmišljanja". Ovo je esencija razmišljanja, crem de la creme te rubrike.




I tako, fina rajo naša...već smo gore rekli ponešto o statistici najčitanijih tekstova i rubrika u Radovića sokaku. Ta ista statistika nam kaže da ste najviše do Radovića sokaka dolazili preko "ulice Fejsbuka":) što je i logično jer je za sad samo tamo reklama. Biće i na drugim mjestima. Ono što Moniju i mene raduje je da je zabilježen više nego solidan broj posjeta direktno u Radovića Sokak a ne preko fejsbuka, što daje zaključak da pojedina raja polako stiče naviku da samostalno (bez FB reklame) dođe ovde i  pročita nešto po svojoj volji. Jezikom brojki, najviše posjeta je iz Amerike i skandinavskih zemalja, naravno uz zemlje bivše Juge. Što se njih tiče, logično - najveći broj posjeta je iz BiH, a nije zanemarljiv broj posjeta iz Srbije i Hrvatske. Malo zaostaju Makedonija, za njom Slovenija pa Crna gora. Od ostalih zemalja, vrijedi spomenuti pregledanja iz Velike Britanije, Njemačke, Holandije, Kanade i Italije. Kao kuriozitet - imali smo jednog posjetioca iz Južne Koreje :))) vjerovatno nekog jadnička koji je možda googlajući našao link za neki download koji se nalazi i na našem blogu.
Uglavnom, za desetak dana je zabilježeno 1200 pregleda, u šta se ne računaju moja i Monijina pregledanja bloga, jer je uključena opcija "don't track your own pageviews" za administratore bloga, tj za domačina i domaćicu ovog sokaka :)


Pozdrav za svu raju koja svraća ili koja će tek svraćati u ovaj sokak. Vole vas Stoka Kokorlić i Stuha Kokorlić Iz Radovića sokaka :) Evo za našu malu raju jedan fantastičan crtani, a uvijek rado viđen i od đuturuma poput mene :)


is you is or is you ain't my babe ....mačak Tom je veća faca nego 90% današnjih muškaraca, bar tako moja žena kaže...a ženu treba slušati :)